در ورزش ایران چه می گذرد؟! افشاگری بازیکن والیبال ساحلی
نوشته شده توسط : محمّد معنوی


به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش سایت رسمی فدراسیون والیبال از حضور تیم ملی والیبال ساحلی در تور جهانی گرنداسلم و شکست این تیم در دیدار با کانادا نوشت؛ شکستی که ایران را از حضور در ادامه این مسابقه‌های تک حذفی بازداشت. اندکی بعد "بهمن رئوفی"، ملی‌پوش ایران اعلام کرد که در طول این رقابت‌ها در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و در حکم توریست به چین میزبان این رقابت‌ها رفته است!

 

انتشار این خبر با واکنش بسیار زیاد محافل ورزشی و خبری روبه‌رو شد و چرا‌های زیادی را برای علاقه‌مندان والیبال ایجاد کرد. در حالی که همه منتظر پاسخگویی فدراسیون والیبال در این‌ باره بودند، "محمدرضا داورزنی"، رئیس فدراسیون در جمعی از خبرنگاران قول داد که موضوع را پیگیری و با خاطیان برخورد کند. دو ماه از وعده داورزنی می‌گذرد و این موضوع همچنان مسکوت مانده است.

 

"حمید موحدی"، سرمربی تیم والیبال ساحلی ایران چهارشنبه ششم اردیبهشت گفت: متاسفانه تاکنون موفق به ثبت‌نام در تور جهانی نشده‌ و نمی‌دانیم چرا فدراسیون جهانی پاسخ ما را نمی‌دهد! متاسفانه نمی‌دانم چرا صفحه ورودی والیبال ساحلی ایران در سایت رسمی فدراسیون جهانی قفل شده است و این ارگان بین‌المللی به مکاتبات ما پاسخ نمی‌دهد. به هر حال شرکت در تور جهانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون ایران برای آمادگی تیم ملی ساحلی است و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

 

در حالی که نگرانی‌ها از شرکت نکردن تیم والیبال ساحلی در تور جهانی گرند اسلم افزایش می‌یافت، محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران که بعد از شرکت در جلسه کنفدراسیون آسیا به تهران بازگشته بود، در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گفت: مشکلی نیست و بعد از جلسه‌ای که صبح امروز(نهم اردیبهشت) با موحدی داشتم، زمینه حضور ایران را در مسابقات گرند اسلم فراهم آورده‌ام.

 

یک‌ هفته بعد سایت رسمی فدراسیون والیبال از شکست تیم ایران در دیدار با کانادا در این رقابت‌ها خبر داد و نوشت، از آنجایی که این رقابت‌ها به صورت تک حذفی برگزار می‌شد، تیم ایران با شکست مقابل کانادا از ادامه مسابقات باز ماند.

 

تمام رسانه‌های ایران این خبر را به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال منتشر کردند ولی بهمن رئوفی، ملی پوش اعزامی ایران به این مسابقات یک ماه بعد از برگزاری آن رقابت‌ها مدعی شد که "تیم والیبال ساحلی ایران در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرده است". ادعایی که واکنش بسیاری از محافل خبری و ورزشی را به دنبال داشت و موجب شد تا برخی فدراسیون والیبال را به دروغپردازی متهم کنند!

 

خبرنگار ایسنا برای کنکاش در این باره به سایت رسمی فدراسیون حهانی والیبال - FIVB - مراجعه کرد و با جست‌وجو در صفحه مربوط به مسابقات گرنداسلم دریافت که ایران در هیچ مسابقه اصلی و حتی زیرگروه تور جهانی بازی نکرده و هیچ یک از تیم‌های کانادا نیز در جدول مسابقات دیداری با ایران نداشته‌اند! دسترسی به سایت رسمی فدراسیون جهانی و لینک بازی‌های ساحلی گرنداسلم برای همگان امکان‌پذیر است و بعید به نظر می‌رسد، مسئولان فدراسیون والیبال پیرو ادعای رئوفی، این مرجع رسمی اخبار والیبال جهانی را مرور نکرده باشند.

 

اما داورزنی رییس فدراسیون والیبال برای چندمین بار در نشست خبری خود در مقابل جمع کثیری از خبرنگاران از پیگیری این موضوع و برخورد قاطعانه با خاطیان خبر داد و گفت: " زمانی از این موضوع مطلع شدم که تیم ساحلی ایران به مسابقه‌های بین‌المللی اعزام می‌شد. موحدی گفته بود که ایران در مسابقه‌های گرنداسلم با ایتالیا بازی کرده است اما رئوفی بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی پس از این که از اردو خط خورد، اعلام کرد که ایران در تور جهانی با هیچ تیمی بازی نکرده است. این موضوع را پیگیری می‌کنم. نخواستیم که مستقیما از FIVB جویای ماجرا شویم. تا گمان نکنند که در ایران چه خبر است و خودمان تیم اعزام می‌کنیم و نمی‌دانیم که در مسابقه شرکت کرده یا خیر اما قطعا این موضوع پیگیری خواهد شد و هر طرفی که تخلف کرده باشد، مورد بازخواست و مجازات قرار می‌گیرد. اگر مطمئن شویم که ایران در مسابقه‌های گرند اسلم شرکت نکرده است تمام هزینه‌ها از سرپرست تیم (موحدی) کسر می‌شود."

 

به دنبال این صحبت‌ها در تاریخ 30 خرداد، روزشمار پیگیری ماجرا آغاز شد. سرانجام خبر رسید که در هفته نخست مرداد ماه یعنی درست یک ماه بعد و در سکوت محافل خبری جلسه‌ای در فدراسیون والیبال برای بررسی این موضوع تشکیل شده است. ولی از آنجا که هیچ خبری از سوی مسئولان فدراسیون درباره نتیجه این جلسه منتشر نشد، خبرنگار ایسنا با دو طرف ماجرا تماس گرفت.

حمید موحدی به ایسنا گفت: در جلسه‌ با داورزنی مدارک خود را ارائه کردیم و مسئولان هم قانع شدند که تیم ایران به مسابقات رفته است. البته نمی‌دانم تصمیم نهایی چه شد ولی فکر می‌کنم رییس فدراسیون رئوفی را که سال‌ها برای تیم ملی بازی کرده، مورد عفو قرار دهد!

 

موحدی در پاسخ به این پرسش که چرا نام ایران در صفحه اینترنتی مربوط به مسابقات گرند اسلم ثبت نشده است، گفت: والیبال ساحلی ایران هنوز دوران آماتور خود را سپری می‌کند. به همین دلیل نمی‌تواند در جدول اصلی مسابقات گرنداسلم بازی کند. البته اگر سلاق و فرخی مصدوم نبودند، به دلیل حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قطعا جواز حضور در تور جهانی را می‌یافتند. اما چون سلاق مصدوم بود، مجبور شدیم با تیم دیگری به تور جهانی برویم. همین موضوع موجب شد که در جدول اصلی و انتخابی بازی نکنیم و در زیرگروه انتخابی که 15 تیم حضور داشتند، شرکت کنیم.

 

همزمان بهمن رئوفی که هفته‌های گذشته برای بازتاب گفته‌هایش به سراغ رسانه‌ها می رفت، پس از نشست با مسئولان فدراسیون در پاسخ به سوال‌های خبرنگار ایسنا گفت:‌ "پس از جلسه در فدراسیون والیبال از من خواسته شده است که فعلا حرفی نزنم!" وی بار دیگر ادعای موحدی را رد کرد و گفت که منتظر رای نهایی فدراسیون است.

 

در حالی که تقریبا هیچ زاویه پنهانی در حاضر نبودن تیم والیبال ایران در مسابقات تور جهانی گرند اسلم وجود ندارد و بهترین گواه این ادعا سایت رسمی FIVB است، مشخص نیست چرا مسئولان ارشد فدراسیون والیبال از موضع‌گیری در این باره خودداری می‌کنند و حدود 40 روز بعد از قول داورزنی درباره برخورد با خاطیان چرا همچنان این موضوع مسکوت مانده است؟ گویا مسئولان منتظرند تا در این میان کسی پرتقال فروش را بیابد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار فوتبالی , اخبار مهم , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» احتمال بازگشت کاکا به ميلان
» برگزاري همزمان بازي اين هفته يووه و ميلان
» ظهارنظر جالب آتیلا حجازی در مورد دنیزلی
» خبرنگار با ضربه مربی از هوش رفت !
» گالياني: زلاتان به رئال نمي‌رود
» مشخص شدن مشکل کریمی با تیم رویایی فصل بعد پرسپولیس
» اوج هماهنگی در تمرینات پرسپولیس! + عکس
» مسي گران‌ترين مهاجم کنوني جهان
» پرسپوليس مدارک تباني را ارسال مي‌کند
» ممنوعيت حضور دروازه‌بان خارجي کارايي نداشت
» نهصدمين بازي آرسنال تحت هدايت ونگر
» 70 درصد بازیکنان پرسپولیس درحد این تیم نیستند
» باند 10نفره در پرسپولیس کم کاری میکنند
» تفاوت رفتار در فوتبال ايران و اروپا
» علی دایی:فدراسيون از جملات بزرگان سوءاستفاده مي‌کند
» رويانيان: با هيچ بازيکني مذاکره نکردم
» روبينيو: در ميلان خوشحالم
» دنيزلي:بازيکنان کم کاري نمي‌کنند،آنها خسته‌اند
» ونگر:جذب پودولسکي به فن پرسي کمک ميکند
» بهترین گل تاریخ لیگ برتر +عکس
» فرزین از قیمت بنزین میگوید
» رویانیان افشاگری کرد
» تیم فصل آینده امیر عابدزاده مشخص شد
» شاگرد مکتب حجازی ، با امیر کنار می آید؟
» فهرست نهايي تيم فوتبال تراکتورسازي
» پرسپوليس 91؛ كهكشان در ميدان، ظلمات در نيمكت
» ترافيك در خط حمله پرسپوليس| نارضايتي مهاجمان از تمديد قرارداد زايد
» ماجرای ۴ بلیت باطل‌شده مجتبی جباری
» بزرگترین چالش پیش روی پرسپولیس
» برنامه 90، دو هفته بدون فردوسي پور!
» اندر احوالات ادبیات فتح الله زاده
» رویانیان: حتی اگر کسر امتیاز هم بکنند در ماه رمضان بازی نخواهیم کرد ؛ اگر می خواستم خلعتبری را هم می
» مایلی کهن در پرونده دایی محکوم شناخته شد
» فهرست کامل بازيکنان داماش گيلان اعلام شد
» 5 اتفاق جالب در نقل و انتقالات لیگ دوازدهم
» شماره ۱۶ سپاهان برای خلعتبری | غلامی بازی اول را از دست داد
» حواشی تمرین استقلال؛ استقبال سرد بازیکنان از جباری
» اگر جرأت دارید از این پل رد شوید! / عکس
» نقل و انتقالات کامل ۱۸ تیم لیگ برتر+جدول
» صداوسیما و فدراسیون فوتبال برای پخش مستقیم به‌توافق‌نرسیدند /پخش به صورت زیرنویس!
» شرکت دروازه بان برزيلي پرسپوليس درتمرين امروز
» استقلالی ها بخوانند/حرف دل ژنرال طی نامه ای به هواداران!
» المیک لندن رسما افتتاح شد
» نوبت به امیر رسید!
» به خاطر پرسپوليس برو، سلطان!
» حاشيه هايى از اولين حضور ناجى داماش!
» شماره 22 برای« کاکا» خالی ماند؟
»
» اولین عکس العمل رویانیان به انتقادات بی پایه پروین به مانوئل
» |:| تصاویر جالب و دیدنی از افتتاحیه المپیک لندن 2012 |:|
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: